پرسش های متداول

 

 
 

1. چگونه عضو کتابخانه مرکزی دانشگاه شوم؟

 

عضویت برای دانشجویان به شکل غیرحضوری و سیستمی انجام می شود. به این شکل که اطلاعات از معاونت آموزشی برای کتابخانه مرکزی ارسال و ثبت نام انجام می شود. برای سایر کاربران (اعضای هیأت علمی و پرسنل) ثبت نام با مراجعه حضوری و تکمیل اطلاعات انجام می شود.

 

 

2. آیا استفاده از کتابخانه فقط مخصوص دانشجویان دانشگاه است؟

 

 خدمات اصلی کتابخانه ویژه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

 

 

3. ساعات کاری کتابخانه مرکزی چگونه است؟

 

کتابخانه مرکزی در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 7:30 تا 14:45فعال است. در فصول گرم سال و برخی شرایط خاص مانند بروز گرد و خاک یا آلودگی هوا تابع تصمیمات استانداری است.

 

4. چگونه می‌توانم کتابی را امانت بگیرم؟

 

با داشتن کارت دانشجویی و عضویت فعال، می‌توانید تا ۳ عنوان کتاب به مدت ۱۴ روز به امانت بگیرید.

 

5. در صورت تأخیر در بازگرداندن کتاب، جریمه‌ای تعلق می‌گیرد؟

 

بله، بابت هر روز تأخیر، جریمه‌ی نقدی تعیین شده‌ای وجود دارد.

 

6. آیا امکان تمدید کتاب وجود دارد؟

 

بله، اگر کتاب توسط شخص دیگری رزرو نشده باشد، می‌توانید یک بار به صورت حضوری  تمدید انجام دهید.

 

7. چگونه به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دانشگاه دسترسی پیدا کنم؟

 

از طریق نرم افزار کتابخانه می توانید پایان نامه های دانشجویان را مشاهده و 20 صفحه نخست آن را دانلود نمائید.

 

8. آیا کتابخانه منابع فارسی هم دارد؟

 

بله، کتابخانه منابع علمی به زبان فارسی و انگلیسی در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی را در اختیار دارد.

 

9. چگونه می‌توانم پیشنهاد خرید کتاب یا منبع جدید بدهم؟

 

از طریق فرم ارسال نظر (نظرسنجی) پورتال کتابخانه یا مراجعه حضوری به بخش سفارش منابع.

 

10. آیا کتابخانه امکان استفاده از اینترنت و کامپیوتر را فراهم کرده است؟

 

بله، ایستگاه‌های کامپیوتر با اینترنت پرسرعت برای جستجوی علمی در اختیار مراجعان قرار دارد.

 

11. آیا امکان استفاده از فضای مطالعه برای همه فراهم است؟

 

بله، سالن‌های مطالعه عمومی و اختصاصی برای دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری فعال هستند.